Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Jag håller på att bli frisk, det ÄR Sant !!!!!

Jag håller på att bli frisk, det ÄR Sant !!!!!

Allmänna diskussioner om doftöverkänslighet.

Moderator: Eivor

Jag håller på att bli frisk, det ÄR Sant !!!!!

Inläggav Thomas Carlsson 2009-01-07 16:07

Efter nästan 7 års helvete och efter att ha försökt med olika behandlingar, har jag nu efter 2 gånger behandlats med Lotorpsmetoden. Kan nu andas in rök, tvättmedel, parfymer mm, klarar att promenera i minus 15 och samtidigt prata.

Jag tror knappt att det är sant, ska bara gå på en behandling till,sedan sägs det att jag ska vara frisk.
Behandlingen har endast pågått i 2 veckor. Så jag blir frisk på en och en halv månad Hurraaaaa.
Nu kan man äntligen gå på bio, restaurang och slippa byta kö när man handlar i butiker.

Vad håller läkarvetenskapen på med?

Jag har varit hos Jan Carlsson i Finspång, som utbildar andra i Lotorpsmetoden, han kan nås på 070-353 85 33
Googla gärna på Lotorpsmetoden.
Thomas Carlsson

Re: Jag håller på att bli frisk, det ÄR Sant !!!!!

Inläggav Eivor 2009-01-08 09:22

Hej Thomas!

Ett stor Grattis till dig som blivit bättre. Ganska många har upplevt förbättringar efter behandling med Lotorpsmetoden, den är väl värd att testa.

Hälsn/Eivor
Eivor

Inläggav munkis 2009-01-12 16:30

Grattis och stort lycka till!!
Jag har också varit hos Janne men tyvärr är jag fortfarande dålig. En förbättring blev det men frisk...nej tyvärr!!
Han säger att jag är den enda som han inte lyckats med :mrgreen:
Kram Munkis
munkis

Inläggav lars 2009-01-13 11:24

Grattis Thomas! Har några frågor till er som fått Lotorpsmassage. Har ni fått kosta på den själv eller kan man få en remiss dit? Läste på deras hemsida och såg att det var ganska dyrt. Har någon med både astma och shr fått bra effekt av beh.? Jag själv har både och.

Saknar kanske relevans men jag läste där att en frisk person blåser ett PEF-värde på mellan 500-700, jag har nu 630-640 för det mesta men känner mig inte speciellt "frisk" (utom vid för mig bra väderlek och när jag är hemma förstås), hade drygt 500 -05 då astman konstaterades och medicin sattes in och som synes har den haft god effekt, fick diagnos för shr feb -08.
Lars
lars

Inläggav Thomas Carlsson 2009-01-24 19:13

Hej Lars. Jag rekomenderar att du ringer och pratar med Jan om dina problem.
Han behandlar även astmatiker och allergiker. Han har ett forskningsprojekt med Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg . Professor Olle Löwhagen håller i det tillsammans med Jan.
Efter mitt första besök så garanterade han att jag ska bli frisk. Ska nästa vecka på min tredje och sista behandling. Så jag håller tummarna. Sjukvården vad jag vet, lämnar inga remisser dit , men kostnaden för 1 timme är 600:- så om jag blir bra så är det värt 1800:-
Lycka till.

MVH Thomas
Thomas Carlsson

Inläggav Eivor 2009-01-29 09:11

Hej Thomas!

Det är otroligt att du blivit så mycket bättre. En liten fråga som jag skulle vilja ställa:

Har du gjort några andra förändringar, som t ex undvikande av viss sorts mat eller någon annan förändring i miljön?

Hälsn/Eivor
Eivor

Inläggav smulan 2009-02-08 09:41

Hur reagerade du när du kom i kontakt med dofter? Själv får jag astmaattacker och får då ta bricanylinjektioner för att få stopp på anfallet. Är lite skepptisk(givetvis) men skall prova det, allt för att komma ifrån detta helvet som bara ökar hela tiden. Har också hört att om man inte gör de övningar som man blir tillsagd att göra så hjälper det inte, så det gäller ju att ligga i med träningen. Grattis säger jag bara, är glad för alla som blir fria från denna djävulska sjukdom. Tycker bara att det är skamligt att inte sjukvården anammar denna behandling, men det blir kanske ändring på det nu när Olle Löwhagen är med i studien.Har bara blivit rekomenderad att äta nörk choklad minst 80% och testa röd chiliefrukt, men det hjälper ju inte. Så nu lägger jag allt hopp till denna behandling.
smulan

Inläggav Thomas Carlsson 2009-02-08 18:55

Jag har gjort mina elddop nu, gått på bio, varit inne i en parfymaffär och provat parfym :D , stått nära en rökare och sugit i mig röken (lovar ska inte börja röka) har inte känt NÅGONTING , men det är viktigt att man inte slutar att göra andningsgymnastiken för då kan man få ett bakslag. Jag har fått 2 attacker efter att ha fuskat lite med gymnastiken :oops:
men det är bara att börja andas riktigt igen så går det bra.
Jag är så glad för detta.

Hostfria hälsningar Thomas
Thomas Carlsson

Inläggav lars 2009-07-25 09:51

Nu är det ca 1,5 mån sedan jag fick min sista behandling med Lotorpsmassage och jag har inte upplevt någon förbättring för mig, i alla fall inte då det gäller toleransen för dofter och kemikalier, något lättare har jag dock att få luft har jag märkt t ex vid hård ansträngning men friskare kan jag inte säga att jag känner mig tyvärr.
Lars
lars

Inläggav Sjöstedt 2010-08-10 20:21

Så det är bara en person som erhållit förbättring?
Skulle gärna vilja erhålla positiva omdömen från fler personer angående denna metod.
Än så länge verkar det vara scam och hokus pokus för mig.
Sjöstedt

Inläggav Solveig 2010-08-18 16:53

Hej!
Så vitt jag känner till är det många som upplevt en mycket stor förbättring med Lotorpsmassage. Man kan som Carlsson beskriver andas in rök, gå ute i minusgrader osv. Så var det även för mig och det var verkligen ett stort kliv framåt i livskvalitén. Problemet är att det går tillbaka efter en tid och man behöver därför upprepa behandlingarna. Vissa går på behandling varje höst och vår men det blir ju som du säger ganska dyrt. Men, alla blir inte hjälpta. Det kan säkert bero på många olika saker, bl a kan en annan diagnos ligga i botten, en diagnos som inte svarar på Lotorpsbehandlingen.
Jag har till dags dato inte träffat någon som blivit helt frisk, min erfarenhet är att man kan bli bättre men det tar oändligt lång tid och man får verkligen kämpa för att komma upp ett snäpp på hälsotrappan :-)
Solveig

Återgå till Allmänt