Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - "Hem-byte"

"Hem-byte"

Allmänna diskussioner om doftöverkänslighet.

Moderator: Eivor

"Hem-byte"

Inläggav april79 2009-06-02 19:57

Hej!

För några år sedan var jag och min sambo på gång att "byta hem" på semestern med en annan familj någonstans i Sverige eller övriga Europa. Vi betalade några hundra kronor för att gå med i "Intervac" som ett av företagen hette inom branschen. Men med tiden insåg ju både jag och min sambo att detta inte skulle fungera, då jag som doftöverkänslig naturligtvis inte kunde ha människor jag inte kände i vårt hem som säkerligen skulle använt sig av en massa dofter och tvättat sina kläder i vår tvättmaskin etc. etc. Ni förstår säkert vad jag menar! Jag kände mig nedstämd över att ett byte inte skulle vara möjligt när det är en sån möjlighet att kunna få åka på semester utan att betala för boendet och man samtidigt skulle kunna ge någon annan chansen till detsamma.

Nu slog tanken mig att varför inte försöka oss på något sådant här för oss doftöverkänsliga? Ett "home exchange" oss emellan skulle ju inte innebära några problem ur överkänslighetssynpunkt. Sedan får man ju naturligtvis diskutera sig fram till hur det hela bäst skulle kunna organiseras.

Bara en tanke! :)
april79

Re: "Hem-byte"

Inläggav sianna 2009-06-09 17:47

Hej!

Det var en mycket bra idé! :D Jag har också suttit och tänkt i samma banor att man borde försöka organisera något sådant för att underlätta för alla som är doftöverkänsliga att kunna åka på semester, eftersom det är så svårt hitta doftfritt boende på hotell, vandrarhem osv..

Bäst vore ju om man fick med fler länder...
Det finns ju doftöverkänsliga i många länder. Man skulle behöva knyta kontakt med liknande nätverk i andra länder...
sianna

Återgå till Allmänt