Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Även våra husdjur kan bli sjuka

Även våra husdjur kan bli sjuka

Allmänna diskussioner om doftöverkänslighet.

Moderator: Eivor

Även våra husdjur kan bli sjuka

Inläggav Eivor 2010-03-28 21:56

Hej!

Det har visat sig att många husdjur också blir överkänsliga. Om man ska köpa schampo till hunden så är det svårt att hitta ett oparfymerat. Har själv en hund hon får använda samma oparfymerade schampo som jag själv använder. Hon har inget eksem.

Är det någon/några som har erfarenhet av att husdjur har blivit överkänsliga/allergiska pga av dofter och kemikalier vore det intressant att höra?

Bifogar en länk om allergi och husdjur./Eivor

http://www.djurmagazinet.se/index.php?o ... v&Itemid=6
Eivor

Re: Även våra husdjur kan bli sjuka

Inläggav maud 2010-04-17 10:02

Var dagmatte till en liten hund som sällan visade några sjukdomstecken hos oss.
Matte var en vandrande doftranka, hemmet också och lilla hund var på djursjukhuset med jämna mellanrum och och behandlades för än det ena än det andra.
Du som nu reagerar på hur jag kunde ha den hunden så har du alldeles rätt. Jag tvättade henne med bl.a vinäger (verkade som om hon var tacksam) (några droppar Yes, har rätt pH, tycker jag är schampo nr1) och använde fantasin efter bästa förmåga för att klara mig. Vi började alltid dagen med en avdoftande promenad. En hunds näsa uppfattar mycket, mycket mer än vår av vad som susar förbi. En hund har överhuvudtaget mycket bättre uppfattningsförmåga, därför vår allra bäste vän och vårt bästa sällskap, känner av oss och hur vi mår.
Men jag tyckte så synd om hunden så jag kunde inte plocka bort henne. Hon förolyckades så det blev inte mer än ett par år jag hade henne.
maud

Återgå till Allmänt