Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Hopp?

Hopp?

Allmänna diskussioner om doftöverkänslighet.

Moderator: Eivor

Hopp?

Inläggav IMM 2011-01-11 00:43

Vad gör man när man plötsligt inser att ens liv är över? När man blivit osams med alla sina grannar, förlorat sitt arbete och saker man älskar att göra på grund av att kroppen beter sig som den gör? När inte bara familjen tröttnat på att höra ens gnäll utan man hatar sig själv för att det alltid kommer samma tjafs ur munnen och hjärtat alltid är antingen förbannat eller förtvivlat? Vad gör man när man plötsligt inser att det aldrig kommer att bli bättre? Att det inte tjänar något till att kämpa längre? Vad gör man när man inte orkar möta alla hatiska människor som blir förbannade bara av att se en och höra den eviga hostan? Vad gör man när just de personer som orsakat en attack,är de som blir förbannade för att man stör dem med sin hosta? Eller att man stör dem då ambulansen kommer för att man håller på att dö av andnöd? Det är synd om dem som inte får sova, inte den som är sjuk alltså utan alla andra. Vad finns det kvar sen?
IMM

Re: Hopp?

Inläggav Tilda 2011-01-11 13:56

Jag kan tala om för dig att jag var i ungefär det läget för ca ett halvår sedan men är på väg ur det. Jag har ägnat tid åt att vänta på att jag ska må bättre och att livet ska börja, tills jag insåg att jag måste se till att leva trots att jag mår skit.
Jag har hittat mycket stöd i nätverket på facebook: http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=149742399929, i att hitta små små saker som gör mig lite bättre, att försöka återfå kreativiteten och entusiasmen i de saker jag ändå kan göra (även om det är otroligt mycket färre saker än innan). Jag har också startat en blogg, men skriver bara när jag orkar. Tyvärr har jag ännu inte hittat några bra sätt att träffa folk etc. Och jag faller fortfarande tillbaka i det läge som du beskriver, men jag försöker kämpa på. Hoppas det ger dig lite hopp tillbaka! DU ÄR INTE ENSAM!
Tilda

Inläggav Eivor 2011-01-12 08:01

Hej IMM!

Kursen "Leva med överkänslighet" är en bra möjlighet att förstå sig själv och det gör livet lite lättare att leva. På startsidan av denna hemsida står under "distanskurser" hur man kan anmäla sig. Du kanske redan varit med på den annars mitt tips kolla om det finns platser kvar.

Hälsningar

Eivor
Eivor

Inläggav IMM 2011-01-12 17:24

Jag skulle gärna gå kursen men vad jag förstår skall man konferera med andra och det fungerar inte så bra för mig. Förutom detta som drabbat mig nu förlorade jag min hörsel för ett antal år sedan. Jag kan alltså inte vara med på en sådan typ av kurs då det kräver att man skall höra.

Jag kanske skulle vara glad att det drabbade mig för nu är jag redan van vid att vara isolerad och att förlora saker i livet jag älskar.När jag förlorade hörseln var det musiken och ett normalt socialt liv som försvann. Detta är så mycket värre och kombinerat... Det är bara för mycket. Jag känner nu bara att jag orkar inte kämpa längre. Jag orkar inte tro att det kan bli bättre. Det är som att jag bara går och väntar på nästa katastrof som skall ta ifrån mig det lilla jag fortfarande har. :cry:
IMM

Inläggav Eivor 2011-01-12 19:24

Hej igen!'

Då jag gick kursen så var den via datoruppkoppling, man skriver och berättar utifrån ett antal frågeställningar, tror att den fungerar på samma sätt fortfarande. Har du tittat på startsidan där står mer vad kursen innehålller?

Hälsningar

Eivor
Eivor

Inläggav IMM 2011-01-12 19:40

Verkligen? I så fall skall jag anmäla mig direkt! :)
IMM

Inläggav maud 2011-01-13 10:39

Vi finns kvar, vi som vet, förstår och delar problemet. Välkommen!
maud

Inläggav IMM 2011-01-14 12:53

Tack! Det skall bli intressant att gå kursen. Skall försöka få mina närmaste att delta också.
IMM

Inläggav crille 2012-08-30 17:10

Låter jobbigt men försök kämpa på. Den dag du mår bättre kommer du tacka dig själv för att du stod ut.

Tappat hörseln? Menar du att det skulle ha något med doftöverkänsligheten att göra?
Får man fråga hur gammal du är?
crille

Återgå till Allmänt