Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Lotorpsmodellen

Lotorpsmodellen

Här kan du ställa frågor och få tips som underlättar.

Lotorpsmodellen

Inläggav lindsay 2007-10-10 09:44

Hej!

Jag har blivit utsatt för ett mögelskadat hus och får nu kraftiga reaktioner när jag är utsatt för dofter, rök m.m. Jag har nu bestämt mig för att prova på Lotorpsmodellen. Är det någon som har positiva erfarenheter av den?

undrar Lindsay
lindsay

Inläggav Casiopeia 2007-10-10 12:18

Vad är det för något?
Besök mitt forum om mcs och kemisk överkänslighet: http://www.mcs.forum24.se
Casiopeia

Inläggav Solveig 2007-10-11 16:41

Lotorpsmassage enligt Lotorpsmetoden är en form av andningsmassage. Man masseras på rygg och bröstkorg för att få bättre lungkapacitet. Massören koncentrerar sig helt på lungorna. Man får också hjälp att lära sig andas djupt och att tömma lungorna. Många med doftöverkänslighet har blivit hjälpta. Jag upplevde behandlingen som oerhört kraftfull, fick luft i lungorna som jag inte fått på många år. När lungorna fungerar som de ska syresätts kroppens organ och man blir mer motståndskraftig mot kemikalier, så upplevde jag det. Jag har stått i starkt trafikerade gathörn i stora städer utan att bli sjuk t ex. Helt otänkbart innan behandlingen.
Googla på Lotorpsmassage, då kommer man till en hemsida där även lokala massörer finns med. Se under andningsmassage.
Solveig

Re: Lotorpsmodellen

Inläggav Madde 2009-11-23 23:02

Jag ser att det här är en gammal fråga, men jag vill ändå säga att Lotorpsmassagen hjälpte mig otroligt mycket. Det blev mycket lättare att andas och jag tycker att jag har blivit mindre känslig för olika dofter, klarar det bättre. Jag blev av med mycket slem i hals och näsa. Det kändes som om luftvägarna öppnades upp och det var rena motorvägen ner till lungorna istället för en liten slingrig skogsstig. Jag kan defintivt rekommendera den här metoden.
Madde

Återgå till Frågor och Tips