Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Yrsel

Yrsel

Här kan du ställa frågor och få tips som underlättar.

Yrsel

Inläggav spelaree 2010-08-21 18:18

Vill höra lite om hur ni andra märker av yrsel, när jag fråga läkare om min yrsel, så fick jag till svar att det inte har med SHR att göra. Men har nu lästa att det ochså är en typ av symtom.
Hur kraftigt, mera vissa tider ex?
Vill gärna höra lite om det är någon som har så, om det är samband med ex högexponering av dofter/rök.
Har själv märkt att när jag har en högexponering , så blir jag ofta dagen efter extremt stel i nacken, och lätt yr. Tror själv det kan ha ett samband.
spelaree

Re: Yrsel

Inläggav lars 2010-08-24 17:33

Jag känner alltid av lite yrsel då jag konfronteras med sånt jag inte tål och särskilt då det är stark parfym eller viss blomdoft. Vid de tillfällen som jag har råkat ut för högexponering av något jag inte tål (gäller då allting) så att jag har blivit sängliggandes ett par timmar efteråt svåra problem med att kunna hålla mig upprätt då jag mår som allra sämst och t ex måste lämna sängen för att dricka vatten eller måste gå på toaletten, då gäller det verkligen att försöka hålla tungan rätt i mun och då måste jag hålla mig i väggarna för att inte ramla omkull och trots det händer det att jag går in i en dörrpost ibland när jag får ett snedsteg, kan nog närmast jämföras med om man skulle vara rejält på lyset och det känns ju i viss mån som att jag varit det även efteråt . Jag har diagnos för både shr och astma.
Lars
lars

Inläggav pjotrr 2010-08-30 11:14

Nuförtiden är yrsel vanligast för mig. Det var inte så i början men i min nya lägenhet är det så.
pjotrr

Inläggav Eivor 2010-08-31 07:23

Tidigare hade jag mycket konstiga former av yrsel. Kändes ungefär som man var på en stor båt med rejäla dyningar. Idag har jag troligen kommit på orsaken till min tidigare yrsel, det handlar för mig om kontaktallergi. Vid tillfällen jag kommit i kontakt med höga halter av kolofonium, t ex tagit i en ledstång/bord/yta som är lackad/fönissad eller behandlat material har jag fått yrsel. Även fått rejäla blåsor i munnen och ansiktet vid kontakt med händerna. Vet inte om det är små partiklar som kommer i luften jag får dessa reaktioner av? Idag undviker jag så mycket som möjligt kontakt med ämnet och klarar mig mycket bättre.

Hälsn/Eivor
Eivor

Återgå till Frågor och Tips