Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Tips på hårfärg!

Tips på hårfärg!

Här kan du ställa frågor och få tips som underlättar.

Tips på hårfärg!

Inläggav april79 2011-04-03 16:56

Måste bara berätta om hårfärgen INOA som jag provade häromdagen. Jag är 32 år och fick mina första gråa hårstrån när jag var omkring 25 och då är det ju inte så roligt att vara doftöverkänslig och inte kunna färga håret överhuvudtaget. Emellanåt har jag "trotsat" och färgat och sedan varit dålig länge efteråt, upp till flera veckor, mycket eftersom att färgdoften tar tid att tvätta ur. MEN nu till det positiva. Det har kommit en ny hårfärg från Loréal som heter INOA. Finns tyvärr bara hos frisörer men jag provade den i torsdags och den luktade verkligen ingenting alls! Helt otroligt. Trodde inte på dem innan färgningen för jag har hört så många ggr förr att "den här färgen är ekologisk och många allergiker tål den" etc. och ändå har kemikalierna varit superstarka. Men INOA var otroligt mild. Kanske är det så att vätet de eventuellt blandar med färgen luktar något men frisören tog mindre än vanligt just för att jag var känslig. Jag har inte varit sjuk alls efteråt och kommer nu att kunna gå tillbaka till den här frisören regelbundet. Får morgontid innan de har öppnat för övriga kunder. Bara ett litet tips! (Men observera att detta gäller för mig och vi reagerar ju inte alltid lika).
april79

Återgå till Frågor och Tips