Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Nagellack

Nagellack

Här kan du ställa frågor och få tips som underlättar.

Nagellack

Inläggav april79 2011-05-23 11:49

Jag fortsätter att tipsa :) Har letat efter doftfria produkter inom hygien, hår, hud och städ i så många år nu så nu är det snart bara ren parfym som saknas! Men den saknar jag ju inte särskilt mycket i vilket fall förstås... Numera luktar det bara ofräscht tycker jag när människor har för mycket lukta-gott på sig. Man måste verkligen ha utvecklat sitt luktsinne sedan man slutade med dofter?? Är ju betydligt fräschare i vilket fall att duscha sig ren och lukta gott på naturlig väg utan att använda en massa parfymer och annat för att dölja det som luktar mindre gott.

Senast har jag nu fått tag på ett vattenbaserat nagellack som heter "Suncoat". Detta går att beställa via nätet, bara att googla på namnet så kommer det upp sidor där man kan köpa. Detta fungerade bra för mig, använde det inför ett bröllop i helgen och det luktar nästan ingenting. En svag doft att något möjligtvis när man stryker på det och därför gjorde jag detta utomhus för säkerhets skull, men absolut ingenting när det torkat. Vanligt nagellack är ju annars en omöjlighet.
april79

Re: Nagellack

Inläggav Pelargon 2011-07-18 15:02

Undrar om det är det min dotter har då, hon har målat på ute, o det luktar ingenting, inne sedan. De andra hon haft har jag kännt doften på länge efteråt, eftersom jag är så känslig så klarar jag inga dofter alls.
Så hon har inte fått haft några nagelack alls förut. :|
Pelargon

Återgå till Frågor och Tips