Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Doftfria platser i butiken

Doftfria platser i butiken

Här kan du berätta om brev du skrivit till handeln, myndigheter, politiker eller andra viktiga instanser. Vill du uppmana andra att påverka ?
Skriv här !

Doftfria platser i butiken

Inläggav Ingvor 2010-02-28 15:14

Jag vill så gärna att vi skickar en förfrågan till butiken, där vi handlar, och till själva Ica, Hemköp, Coop/Konsum, Willys och flera om att införa doftfria ställen där vi kan inhandla doftfria produkter utan att känna oss alltför stressade, när vi är i denna parfymerade miljö.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
För kännedom

Jag måste få skriva och tacka för att Ni frågar i Ert annonsblad V7 om "Hur parfymfritt är Ditt hem"?. Nu kan ju så många fler läsa att det finns parfymfria varor även på Ica.
Det brukar inte vara så vanligt förekommande, att parfymfria produkter framförs i annonsblad.

Skulle förstås önska att allt som är parfymfritt kunde få marknadsföras tillsammans och långt ifrån alla parfymerade produkter. Finns det någon möjlighet till detta?

Vårt Nätverk för Doft- och Kemikalieöverkänsliga har idag pratat om annonsbladet och vi var så eniga och tacksamma och glada.
Detta ville jag framföra, för jag tror inte att det är så vanligt att något som är positivt framförs.
Tack!

Med vänlig hälsning,
Ingvor Andersson

mail: ingvor@doftfri.se
web: http://www.doftfri.se/
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Svar från Ica

" Tack för att du har hört av dig till oss! Tack för din uppskattning angående annonsering av Parfymfria produkter på ICA.

Vi har skickat dina synpunkter för kännedom till ansvariga för just denna fråga. Det är av största vikt att vi får veta vad våra kunder tycker om oss och vår organisation. Det hjälper oss att såväl utveckla som förbättra både våra produkter och
vårt arbete".

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper gärna till!

Med vänlig hälsning
ICA Kundkontakt

PS Det kom med en bild från butiken Asplunds Ica i Arboga som har en doftfri hörna, men jag vet inte hur man kopierar in den här.

___________________________________________________________________________________________________________________________________
Ha det gôtt!
Ia
Ingvor

Återgå till Påverka och skapa opinion