Byte av användarnamn?

Här kan du läsa om oss och vad du behöver göra för att skriva här.

Byte av användarnamn?

Inläggav crille 2012-08-30 17:18

Hur gör man det?

Sedan undrar jag varför man t.ex. inte kan kontakta admin via vanliga PM-funktionen, varför man inte kan editera ett inlägg etc.
Det är väldigt klumpigt och dumt att inte kunna editera sina egna inlägg. Det blir många onödiga extrainlägg p.g.a. det eftersom man inte har möjlighet att korrigera fel eller göra tillägg.
crille

Re: Byte av användarnamn?

Inläggav admin 2012-08-31 13:09

Hej!
Har sökt om det finns möjlighet att byta användarnamn. Kan inte hitta någon sådan funktion i systemet.
Systemet är gammalt och redigering av det man skrivit tidigare är vad jag kan se är inte möjigt. Däremot kan man ta bort ett inlägg och skriva nytt.
Du kan förhandsgranska ett inlägg och korrigera innan det skickas.
Admin kan du nå genom kontaktlådan.
admin
Site Admin

Inläggav crille 2012-08-31 22:38

På de moderna versionerna av detta forum (phpBB) kan man både byta namn och redigera inlägg. Visst känner jag till att man kan förhandsgranska ett inlägg innan man skickar iväg det, men meningen med ett forum är att det ska vara enkelt att skicka iväg ett inlägg - det skall inte vara så att man behöver korrekturläsa sin text flera gånger innan man vågar skicka iväg det. Det är bara om inlägget är obesvarat det går att ta bort det.

Jaja, jag får väl leva med att forumet är omodernt. : )

Vilken kontaktlåda / var?
crille

Inläggav admin 2012-09-02 09:42

hej igen!

Kontaktlådan hittar du på uppstartsidan http://www.doftoverkanslig.se uppe i högra hörnet "kontakta oss".
admin
Site Admin

Återgå till Om Forumet