Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/f1005753/domains/www.doftoverkanslig.se/diskussion/common.php on line 106 doftoverkanslig.se • Visa tråd - Hjälp!

Hjälp!

Här kan du ställa frågor och få tips som underlättar.

Hjälp!

Inläggav IMM 2010-01-22 15:50

Jag har varit till hur många läkare som helst! Efter att ha läst om doftöverkänslighet på allergi och astmaförbundets hemsida beställde jag en ny tid hos en läkare i dag. JAg kan inte åka kommunalt, har tvingats lägga ner min rörelse, kan inte vistas i tvättstugan osv...osv... Min läkares råd var att undvika allt som jag inte tål. Jag vill bara få en diagnos, en remiss till en allergimottagning men det vägrade läkaren att ge mig. Vårdcentralen har ju gjort allergitester på mynta,gluten och laktos. Eftersom att jag inte är allergisk enligt testerna tyckte läkaren att det inte heller är något fel på mig. Hon vägrade att hjälpa mig över huvud taget och rekommenderade mig att vända mig till en psykolog. Vad skall jag ta mig till? Finns det någonstans man kan vända sig om man bor i Stockholm?
IMM

Re: Hjälp!

Inläggav Eivor 2010-01-23 11:13

Hej!

Vilka sjukhus som kan göra tester på SHR är jag osäker på, men jag tror att Karolinska sjukhuset har en del resurser när det gäller astma/överkänslighet av olika former.

Tips är också att läsa om "lotorpsmedoden". Några har blivit hjälpta av den metoden.
http://www.lotorpsmetoden.se/index.php

Kan också tipsa om att det finns en kurs om doftöverkänslighet, titta på startsidan till denna hemsida, under distanskurser.

Hoppas att du får hjälp.

Hälsn/Eivor
Eivor

Inläggav rönnen 2010-01-28 21:25

Jag bor ochså i Stockholm och är i samma sits .Är för närvarande fast i mitt hem.Men jag har fått tid på en allergi motagning på Sofiahemmet utan remiss.Men jag får vänta 2månader.Det är bara att kämpa på.Jag er så glad att jag hittade det här forumet det betyder mycket att veta att man inte är ensam.Hälsar rönnen
rönnen

Inläggav Ingvor 2010-01-29 20:11

Hej, jag kan rekommendera dig och alla andra att gå med i vår Facebook-grupp också, http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 929&v=info, och där är ni välkomna att vara med i diskussionerna bland allt annat.
Ha det gôtt!
Ia
Ingvor

Inläggav Ingvor 2010-01-29 20:12

Glömde skriva att vår grupp heter In the air - be aware på Facebook.
Ha det gôtt!
Ia
Ingvor

Återgå till Frågor och Tips